En liten flickas liv på 1800-talet eller något

Jag vakna på morgonen dom ineboendena har just gått o laggt sig. Jag skyndar för att komma i tid till jobbet i gruvan.Det är ett jätte jobbigt jobb o jag går oftast hungrig. Om jag fick välja skulle jag vilja gå i skolan. Men jag måste jobba för att få ihop pengar till maten. Men syster gick just bort i lung sjukdom. Jag har också börja få problem med mina lungor. Jaghar svårt att andas och liggar ofta vaken o hostar om nätterna. Mamma säger att det är för dyrt för att fara till en docktor och kolla upp det. Det är nog också en av anledningarna till att min syster dog. Efter att ha jobbat hella dan fick jag äntligen ta en dusch. Senast jag dusch av asju månader sen. Då man kommer hem är dom andra på väg till sina jobba så då har man huset för sig själv. Ikväll ska vi också få matt men de blir väldigt lite. Eftersom att vi inte har så mycket pengar o allt är så dyrt har vi inte råd med så mycket mat. men det är inte altid man får mat o en dusch oftast får vi inget av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0